dissabte, 17 de desembre del 2011

Christmas Tree Cupcakes

































Avui vos present l'únic arbre de Nadal que tenc a casa... és més bé un arbre efímer, ja que han durat ben poquet! Per la xarxa he vist interessants cupcakes en forma d'arbre de Nadal, i me vaig dir que havia de fer la meva versió. Vaig triar la recepta dels Red Velvet Cupcakes que pel seu color i aroma és ideal per a les festes nadalenques, l'he adornat amb un buttercream verd amb aroma de coco, estrelles de massapà i sprinkles de bastonets de Nadal.

Ingredients (12 unitats)

Red Velvet Cupcakes
* 100 gr farina
* 100 gr mantega
* 2 cdt llevat químic
* 130 gr sucre
* 2 ous
* Colorant vermell en gel (Americolor)
* 2 cdt cacau en pols
* 2 cdt essència de vainilla
* 2 Cd nata líquida

Green Coco Buttercream* 100 gr mantega
* 200 gr sucre glacé
* Aroma de coco
* Colorant verd en gel (Americolor)

Coronament
* Massapà
* Colorant groc
* Sprinkles nadalencs
* Sucre glacé



Encenem el forn a 200 º. Batem el sucre amb la mantega fosa, incorporam els ous batuts i seguim batent. Hi afegim la farina i remenam de nou. Incorporam la nata, el cacau i l'essència de vainilla i ho integram bé. Finalment incorporam el colorant vermell (jo en vaig posar dos raigs d'Americolor Red Red), ha de quedar la massa amb un color vermell molt intens, sinó ens quedarà de color rosa. Ho disposam dins motllets de paper i enfornam a 200º durant uns 20 minuts (primer calor de baix i quan han pujat una estona de dalt i baix). Els deixam refredar.

Per a fer el buttercream batem bé la mantega amb el sucre i l'essència de coco. Si la consistència és massa blana ho deixam a la gelera una estona fins que sigui ideal per a decorar. Decoram els cupcakes amb la màniga pastissera, amb boqueta d'estrella ampla,  just en el centre del cupcake pujant cap a dalt.

Per a fer les estrelles de massapà, jo vaig emprar un massapà comercial que venen al Lidl i que m'agrada bastant. Simplement l'hem de tenyir de color groc amb una gota de colorant i amassant bé perquè el color es distribueixi. L'aplanam amb el rodell i tallam petites estrelles amb un tallador. Quan ja tenim els cupcakes decorats amb el buttercrem els coronam amb una estrella i sprinkles nadalencs, finalment donam el toc d'arbre nevat amb un poc de sucre glacé amb un colador.

Bon Nadal!

3 comentaris:

  1. ooohhhhh, són una autèntica monada... i tu una artista!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Però quina monada d'arbrets!!! :) has aconseguit ben bé la forma, i els bastonets li donen un acabat molt graciós!!!! ;)

    Un petonet!!

    ResponElimina