dissabte, 3 de desembre del 2011

Pastanaga morada amb botifarró

































Les pastanagues morades són una verdura que sempre m'ha fet gràcia, segurament per ser un poc especials i per aquest color tan viu que tenen. Quan en veig a les botigues sempre me fa ganes comprar-ne per fer alguna recepta especial. L'any passat vaig fer el quiche de pastanagues morades amb botifarró, i enguany em decanto per una versió més senzilla d'aquesta combinació de sabors, un plat mallorquí molt aromàtic, sabrós i un poc picant, que queda molt bé com acompanyament de carn.

Ingredients

* 1 manat de pastanagues morades
* 1 manat de cebes tendres
* 1 botifarró coent
* 1 Cd panses
* 1 Cd pinyons
* Sal
* Prebe bo
* Oli d'oliva suau
* 1 tassó petit d'aigua

La preparació d'aquest plat és molt senzilla. Pelam les pastanagues i les tallam a rodanxes fines. Posam oli d'oliva a una pella i hi posam les pastanagues. Tallam les cebes tendres a rodanxes i ls afegim. Hi posam sal i prebe bo al gust. Ho deixam sofregir un moment i afegim un tassonet d'aigua, tapam la paella i ho deixam coure una estona, fins que les pastanagues són fetes. Finalment afegim el botifarró tallat a rodanxes fines, els pinyons i les panses, ho deixam una estona més al foc i llest!

3 comentaris:

  1. No he provat mai la pastanaga morada, però així amb botifarró segur que m'encantaria!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Salut i enhorabona.
    El pagès al que li compro la fruita i la verdura m'ha donat pastanagues morades i botifarrons fets seus, i m'ha dit que els fés junts. He trobat la teva recepta, l'he feta i ara només me falta menjar-m'ho, però el tast que n'he fet m'ha encantat!!!
    Salut!

    ResponElimina
  3. Gràcies i benvingut!

    Aquest plat fet amb ingredients pagesos ha de ser encara més bo. És senzill, però la combinació dels dos sabors és genial.

    Salut!

    ResponElimina