dimarts, 3 de gener del 2012

Paté de llenties amb grissini

Avui vos duc unes receptes que vaig fer com entrant pel sopar de Nit Vella: paté de llenties amb grissini. Mai havia fet aquest paté i m'ha agradat bastant, a mi els patés vegetals m'encanten. La recepta que vaig seguir era d'un fulletó de la marca Luz de Vida sobre llenties vermelles que vaig collir a la tenda d'alimentació natural que sol anar. Senzilla de fer i bona, que és el que compta. Per acompanyar un paté vegetal peguen molt uns grissini, aquels palets de pa típics d'Itàlia, aquí vaig seguir la recepta de l'Exquisit, afegint orenga i llavors de gallaret. El més difícil és que els grissini quedin tots iguals, a mi em van sortir més bé irregulars, però així es nota que són casolans!

Paté de llenties
* 300 gr llenties pelades
* 1 ceba
* Oli de sèsam
* Aigua
* 1 raig de salsa de soja
* 1 cdt de comí en pols
* 1/2 cdt nou moscada
* Sal
* Prebe bo

Per fer el paté de llenties primer hem de sofregir la ceba picada en un raig d'oli de sèsam. Quan és daurada hi posam les llenties i les sofregim un poc, les tapam amb aigua i esperam que bullin. Ara baixam un poc el foc i les deixam coure, afegint aigua quan faci falta, fins que siguin ben cuites. Quan ja són casi fetes hi posam un raig de salsa de soja i esperam que l'aigua s'acabi d'evaporar. Aturam el foc, afegim les espícies: nou moscada, comí, sal i prebe bo al gust. Passam el túrmix fins tenir una massa fina. Hem de deixar que el paté es refredi dins un bol sense tapar durant un parell d'hores, així també es va endurint i cull la textura típica del paté.

Grissini amb orenga i llavors de gallaret
* 250 gr farina
* 1 Cd oli d'oliva
* 1 polsí de sal
* 5 gr llevat de pa instantani
* 100 ml aigua
* 1 Cd orenga
* 1 Cd llavors de gallaret

Per a fer els grissini hem de amassar tots els ingredients (excepte les llavors de gallaret) i en darrer lloc afegim l'aigua, fins que la massa siqui homogènia i elàstica, aproximadament uns 15 minuts. Deixam la massa tovar feta una bolla dins un bol i tapada en un lloc càlid durant una hora. Passat aquest temps l'amassam de nou, feiem una bolla i la deixam tovar de nou tapada durant 30 minuts. Ara hem de fer petites bolles i donar-les forma de bastonets fins. Jo vaig reservar la meitat de la pasta i hi vaig posar llavors de gallaret. Quan tenim tots els grissini, els posam sobre un paper vegetal de la safata del forn i ja podem enfornar a 180º (forn prèviament encalentit) durant uns 10 minuts fins que són daurats, alerta que no es cremin.

3 comentaris:

  1. Tenim un hummus de llenties molt semblant pendent de publicar, nyam, nyam!! Els grissinis em semblen un acompanyament fantàstic!
    Petonets guapa
    Sandra

    ResponElimina
  2. A mi els patès vegetals també m'encanten, el de llenties el faig amb la recepta d'hummus dels de la bordeta. Estan a punt de publicar-la i és ben bona!!

    ResponElimina