diumenge, 18 de març del 2012

Cranberries & Lemon Bundt Cake

































De nou un Bundt Cake. Aquest ha estat resultat de l'atzar. A casa tenia les meves llimones (les úniques 3 que ha fet enguany el llimoner) esperant que se m'ocorregués alguna recepta. També havia comprat un paquet de cranberries dessecats al Lidl. Així que recercant en la meva llarga llista de receptes pendents vaig trobar-ne una que podia adaptar, la idea la vaig collir dels blocs Curly Girl Kitchen i Horno y Adorno, amb els seus Bundt Cakes amb llimona i blueberries. Jo vaig substituir aquests pels cranberries. Aquest Bundt Cake és esponjós, aromàtic i suau, amb els fruits com a detall en cada mossegada. Per a la decoració vaig emprar un doble glasejat, de llimona i de gerds, llèpol total!

Ingredients

 Massa de cranberries i llimona
* 200 gr mantega
* 4 ous
* 3 tasses de farina
* 2 cdt de llevat químic
* 1 tassa de nata per cuinar
* 1 polsí de sal
* 1 tassa i mitja de sucre
* Suc i ratlladura d'una llimona
* 1 cdt d'essència de vainilla
* 1 tassa de cranberries dessecats

Glasejat de llimona
* suc d'una llimona
* 1 tassa de sucre glacé

Glasejat de gerds
* 1 Cd sirop o confitura de gerds
* 1 Cd aigua
* 1/2 tassa de sucre glacé

Encenem el forn a 200º. En un bol mesclam la farina amb el llevat i la sal, reservam. Separam les clares dels vermells d'ou, i muntam les clares a punt de neu, les reservam. Batem la mantega amb el sucre amb les barnilles elèctriques, fins que blanquegi. Hi afegim els vermells d'ou i seguim batent. A continuació hi posam les clares muntades i mesclam. Agregam l'essència de vainilla, suc i ratlladura de llimona, mesclam de nou. Ara anam afegint poc a poc la farina i la nata. Batem de nou uns 2 minuts. Afegim els cranberries i integram amb la massa amb una espàtula. Distribuim la massa en un motlle de Bundt Cake engreixinat (jo li pos oli i un poc de farina). Ho enfornam a 180º durant uns 50 minuts, primer amb calentor de baix fins que pugi i els 10 darrers minuts dalt i baix. Traiem i deixam refredar, desmotllam.

































Per a fer els glasejats simplement hem de mesclar el suc de llimona/sirop de gerds i aigua amb el sucre glacé, fins que la consistència sigui la desitjada, no ha de quedar massa dura ni tampoc molt líquida. Quan el Bundt és fred, distribuim el glasejat de llimona per sobre. Decoram amb cranberries. Deixam assecar (unes hores o tot un vespre), per a posar la decoració amb el glasejat de gerds per sobre (jo ho vaig fer amb un biberó amb boqueta fina).

I aquí les protagonistes, les meves tres llimones d'enguany!


4 comentaris:

  1. Me has dejado babeando con esa maravilla de cremita que lleva por encima el bundt. Y luego casi me muero cuando veo el corte... ¡¡que rico por favor!!

    Besos.

    ResponElimina
  2. Si si el corte es perfecto...te ha quedado de revista....petons

    ResponElimina
  3. :) m'agrada molt la teva versió! la pinta és inmillorable, aquest glassejat fa la boca aigua! i la combinació de llimona i fruits vermells sempre és una aposta segura!! Un petó guapa!

    ResponElimina